Carte de oaspeti

Am fost in luna august 2014 la cetatea Ardeu. subiectul este foarte bogat si ar trebui discutat mai pe larg.
Cateva sugestii, observatii sau ganduri:
-este nemaipomenit ca o cetate dacica este explorata abia acum, dupa mai bine de o suta de ani e cand cercetarea arheologica a debutat in Romania;
-la fata locului nu se vede nimic concret, rezultatele sapaturilor ar trebui expuse in situ sau intr-un muzeu la Zlatna sau Geoagiu, orasele cele mai apropiate;
-accesul nu este realizat, ar trebui amenajata o poteca, semnalizata si prevzauta cu trepte si balustrade
-trebuie asigurata inchiderea carierei de calcar pentru a nu mai prejudicia in viitor locul respective
-mai multa publicitate ar fi benefica, cu ajutorul localnicilo se poate pune eventual o taxa, administrata de primarie, asa cum am vazut la Cisnadioara
-am aflat intamplator de cetate, dintr-o brosura gasita la Hotel “Diana”
In sfarsit as vrea sa donez o suma pentru continuarea cercetarilor, dar as vrea sa stiu unde sunt sau vor fi expuse obiectele descoperite la cetate.

Florin Dananau

Un loc frumos, cu oameni frumosi. O zona care merita vizitata.Felicitari celor care se implica si promoveaza.

Gabriela Strnad,Deva

Felicitari celor ce au montat ponourile indicatoare atit la baza, linga drumul comunal ci si in virful piscului.
Privelistea din locul fostei cetati este superba !
Succes in continuarea sapaturilor !
Septembrie 2014

Damian Cristian

Felicitari pentru tot ce faceti! Cred ca in fiecare NGO ar fi nevoie de oameni ca voi. Am sa va vizitez site-ul cu placere si de acum incolo. “Keep up the good work!”

Anca, Hunedoara

În urmă cu aproximativ 2 ani am cunoscut RAIUL. Nu cel pe care toţi ni-l imaginam sus în ceruri, ci unul cât se poate de real şi usor de ajuns la el. Acesta se află în satul Ardeu ce aparţine de comuna Balşa.Un drum minunat de la Geoagiu până acolo face preludiul unei imagini de neuitat. Inainte de a ajunge la puţinele case din sat, undeva pe stânga, pe un deal rupt de o carieră de piatră zace o parte din istoria vechilor daci. O istorie ce incearcă a fi descoperită şi pusă în valoare. Aceasta este doar o parte din minunile satului Ardeu.Când am fot prima oara acolo, după ce am intrat în sat, am trecut peste un pod şi imediat pe stânga am intrat pe un drum de ţară pe marginea unui pârâu. După doar câţiva metrii am intrat în curtea unui sătean, foarte aproape de o şură. Nu puteam să nu observ, la intrarea în curte un loc în care pe vremuri se facea ţuica din sat. Am întins corturile şi am mers în vizită la gazda noastră, un bătrân cu 98 de primăveri puse pe umeri şi pe figura sa, dar senin ca şi vremea de afară. Am ascultat de la dansul nenumarate poveşti şi am ramas inpresionată de câte se pot întampla într-o viaţă de om şi cum, parcă, locul în care vieţuia, un loc atemporal, a uitat de trecerea timpului şi traiau împreuna liniştiţi fără să fie deranjaţi; poate doar de cateluşa moşului, Furnica, ce lătra ageră la orice mişcare se auzea din padurea ce ţinea umbră casei moşului Cazan. Prima noapte a fost destul de friguroasă şi neobisnuită cu dormitul la cort mă speriam de fiecate sunet ce se auzea din pădure, dar a venit şi dimineaţa, cu un soare ce răsărea tocmai de pe Cetăţua Ardeu. O slaninuţă şi nişte verdeţuri era mâncarea ideală ce ne pregătea de o drumeţie pe Rai. Am luat-o la pas prin sat în sus şi am numarat aşa în mare vreo 40 de case, am ajuns la un drum de ţară ce urca spre renumita zonă Rai, pe bună dreptate, era mirifică şi se observa înca de la intrarea în sat. Am ajuns în drumul nostru la ceva despre care eu auzisem, dar îmi venea foarte greu să cred, un pod natural din piatră. Până să nu ajung acolo, să calc pe el, nu puteam să cred că o asemenea minune a naturii poate să existe. Aş putea să vorbesc la nesfârşit despre toate minunaţiile salului Ardeu, dar nu cred că aş putea fi la fel de convingătoare precum imaginea acestuia pe viu. Am rămas placut surprinsă şi fără să stau prea mult pe gânduri pot spune că Ardeu este unul dintre locurile mele preferate. Ştiu că voi găsi acolo liniştea de care fiecare, din când în când, avem aşa multă nevoie.

Corina Muntean, Alba Iulia

Misto site! De mic copil mi-a facut placere sa fac drumetii in zona. Linistea si peisajele sunt de nedescris. Succes!!!

Florin, Deva

Felicitari ,Respect ,Consideratie !

Nicolae Pacurar
Te rugăm scrie în cartea noastră de oaspeţi, mesajul tău este apreciat şi va fi afişat după moderare !

captchacaptchacaptchacaptchacaptcha

Mon
Weather from OpenWeatherMap
Galerie Foto
IMG_3570 DSCF5546 DSC_0063 17776586_10212357151426246_1935128386_o 17797598_10212357154226316_123461969_o 17820678_10212357342831031_391868395_o